Beweegprogramma's

Icon Beweegprogramma'sBeweegprogramma's

Beweegprogramma's

In gezondheidscentrum Someren starten we per 1 januari 2018 met verschillende beweegprogramma's onder leiding van een multidisciplinair team. In kleine groepen (maximaal 5 à 6 personen) met persoonlijke begeleiding. Het programma heeft tot doel om uw welbevinden te vergroten en u zo goed mogelijk zelfstandig te laten functioneren in uw omgeving.

Het programma omvat:

• Bewegen/sporten onder begeleiding van een (kinder) fysiotherapeut.
  • Uitleg over het juiste voedingspatroon bij uw aandoening door de diëtiste.
  • Informatiebijeenkomst over uw (chronische) aandoening door de huisarts en praktijkverpleegkundige.
  • Het toepassen van het geleerde en adviezen van de ergotherapeut.
  • Het realiseren van het beste loopcomfort d.m.v. advisering en/of behandeling van schoen-, voet-, huid- en nagelklachten samen met de podotherapeut.
  • Informatie over regulier bewegen/sporten met uw aandoening in de omgeving van Someren na het programma.

Om dit te bereiken leert u op een verantwoorde manier te bewegen en met uw klachten om te gaan. Door middel van oefentherapie wordt uw spierkracht, lenigheid en coördinatie bij dagelijkse activiteiten getraind en verbeterd. Voor en na het programma worden uw klacht en conditie gemeten.

Er zijn beweegprogramma's ontwikkeld waar u aan kunt deelnemen als u problemen heeft met: artrose, reuma, fibromyalgie, COPD, diabetes, obesitas, problemen met hart- en bloedvaten, oncologie en geriatrie.

Een programma duurt 3 maanden en bijeenkomsten vinden plaats op woensdag en vrijdag van 11.00-12.00 uur. Deelname aan een beweegprogramma wordt in de meeste gevallen vergoed door uw zorgverzekeraar.

Interesse of vragen over uw mogelijkheden? Vraag uw fysiotherapeut om meer informatie, loop even binnen of neem contact met ons op!

U kunt voor beweegprogramma's terecht bij de volgende therapeut: